Thursday, February 17, 2011

preparation....

Assalamualaikum w.b.t

alhamdulillah masih lagi diberi kesihatan yg baik oleh Allah swt hingga hari ni.. minggu lepas dapat lah spend masa 4 hari ngan husband..sian dia..dapat balik kejap jer..balik lak nt time nak bersalin.. mintak2 lah sempat dia balik teman aku..4 hari tu full dengan aktiviti yg dah dirancang..hehe..tp aku still kena g kuliah mcm biasa..kesian gak kat dia..dah lah cuti ckit jer, aku lak kena g kuliah..pulak tu straight 3 hari ada kuliah malam..mmg penat sgt2 rasa..tp nasib rmh mil pun x jauh sgt.. hari isnin xde kuliah, jadi boleh lah ambik kesempatan g scan n booking nak bersalin...

pagi2 dah g klinik kluarga..dah telefon sehari sblm tu tnya Dr tu ada x..nasib dia ada, sbb senang nak booking semua..tiba time aku, dia scan tgk baby ok tak..syukur semua ok..kepala dah kat bawah..dan dia scan utk pastikan berat baby..2.47 kg..hehe..kecik je aku kata..tp dia kata utk 35w dah ok..sbb ikut dia pnya scedule berat bsa dalam 2.0 kg jer..Dr tu cakap perut aku kecik jer, tp mungkin jenis padat..maksudnya, hanya baby n air ketuban yg cukup2... dia ada cakap lagi, x kira lah waktu mana sakit, datang jer kat klinik..tp kalu dah sampai due date tu x bersalin lagi, dia suh dtg gak nak cek jalan..dia kata kalu induce nanti sakit..waaa...takut nya rasa..mtk2 baby ni kuar awal ckit yer..jgn lepas dua date ye baby....

pas tu kami g cari2 barang baby kat area KT..tgk gak Kiddi House,aku baru perasan ada kedai ni kat KT..haha..ye lah..dulu2 duk kuantan, mana nak tau..lagi pun x prgenant lagi..wat apa nak survey..ni dah ada keperluan kita pun berubah lah ke arah yg sepatutnya..harga ada yg ok ada yg mahal gak lah..tgk2 stroller ngan car seat..ni dua2 benda mmg keperluan nt sbb mmg aku kena bawak baby naik kete nt time ptikal...dan ada dah yang berkenan kat situ..tp tunggu dulu lah..pas abis pantang nanti baru g beli..ni save dulu duit..guna utk yg penting dulu... mmg byk rupanya duit yg perlu utk bersalin ni....walau mcam mana pun, insyaallah..ada lah rezeki anak tu...

erm..baju2 baby semua dah siap basuh..dan skrg dah siap packing utk beg bawak g bersalin... pas ni dah kena masuk dalam bonet kete... hari2 aku duk menghitung hari..aiii..x sabar nya mama nak jmpa ngan baby...apa pun kena get ready walau kat mana berada..mgkin nanti aku akan sakit kat hostel ke..hehe..jgn kuar air ketuban time dalam kuliah dah...mtk2 lah Allah bagi kemudahan kepada aku ni... Skrg ni still diberi kekuatan nak g kuliah..dan semoga sampai ke saat akhir nak bersalin aku diberi kekuatan... Doa2 gak smg hubby dapat balik tepat pada masanya...amin.....
effect xnak nampak gemuk..haha..my weight was gain to 60++++

baju baby yg dlm proses dibasuh...

k..bye...



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...