Wednesday, January 12, 2011

cabaran mendatang........

salam...

mcm biasa kehidupan seorg student merangkap wife yg PJJ..hnya telefon jadi penguhubung... study pun skrg ni x stat mana lagi.. mybe lecturer still dlm mood bz nak handle bermacam2 perkara di tahun baru ni..ye lah..mcm aku dulu keje2 pun awal tahun msti bz nak siapkan report2 n bajet2 yg perlu...arh..rindu lak zaman keje....

skrg, dah almost masuk mggu ke 31 ..lagi 9 minggu anak mama ni nak kuar yer..insyaallah.. semoga diberi kesihatan yg baik spjg study ni..mengelek perut ke sana ke mari.. dan nasib jgk semester ni x byk kuliah yg kena panjat tangga tinggi2.. paling tinggi pun tingkat 2 jer dan nasib baik x brp nak semput..huhu..ye lah nampak jer perut kecik, tp berat jgk bb ni..huhu... semester ni gak x brani nak ambik sbjek byk2, just 5 sbjek jer dan tu pun x ambik yg kena kerah guna mental yg banyak..tp harap nya sem2 akan dtg x clash jadual plak..syg gak nak extend satu sem memandangkan sem depan dikhabarkan stat kuliah bulan 9..jenuh mak duk rumah jer membesarkan bdan kan...

emm..semalam en hubby col bagi tau dia kena posting kat tawau, Sabah.. Ya Allah..hanya tuhan jer yg tau gane rase..kosong rase jiwa..ntah lah..xleh nak fikir rasa..tp dia pun bukan nak pun dihantar ke sana..dan dia dah ckp kat management yg wife tgh sarat pgnant.. ye lah..kita ni pmpn mula lah fikir bukan2 bila suami duk jauh kan..tambah2 plak duk sabah srwak.. dgn keadaan diri mcm ni...mmg always nak hubby kat sisi kan... tp tu lah..x tau nak cakap gane..harap diberi kekuatan dan kesabaran jer oleh Allah..hubby ada ckp n nasihat kat aku, mungkin perancangan yang Allah bagi ni baik utk kami..tp tu lah, x kuat rasa nak tempuhi.. kalu area semenajung, aku leh gak consider kan..ye lah, kita ni dah nak bsalin x lama lagi..in case apa2 leh lah dia balik...semalaman gak aku xleh tido fikir hal ni..bgn pagi mmg dah pening2 lalat rasa... dah lah ada apointment kt klinik utk cek bulanan, nasib darah semua ok..takut gak tekanan drah rndah @ tinggi sbb fikir hal ni...

xpelah..aku kena positifkan diri... mybe ada hikmah disebalik perancangan Allah ni... emm...semalam mmg kuliah xde sbb lec de n pakat ler ngan bdk2 tu g KT..ala, kt KT ni stkat Mydin jer yg besar ckit.. balik, roomate, ct sya yg baru pgnant gak terus jer muntah2 n x larat..sian aku tgk org yg kena morning sickness ni...alhamdulillah Allah x bagi aku rasa teruk2 gitu..disebabkan dia dah lembik ptg tu, we decide nak g klinik umt jer nak suh masuk air & cucuk ubat tahan muntah.first time aku tgk, dah syukur aku x masuk dlm org yg kuat alahan... smg ko kuat2 ye Sya..pjg lagi sem ni..ni lah cabaran org2 pgnant time blajar ni..huhu... time kat klinik, baby mcm gerak2 dgn cepat..hahaha..debor ye syg..xpe..x sampai lagi masa utk baby kuar...hehe..takut kot tgk MA tu..hehe...

cukup lah kat sini aku merepek..korg doa2 kan lah yer hubby aku x g sabah tu.. susah lah jauh2..walau apapun, aku mohon Allah mudahkan semua urusan kami... dan baby...jgn risau yer syg...duk elok2 n sampai masa syg kuar lah yer...

p/s: still not know weather our baby boy @ girl...hehe..mggu dpn nak scan n hopefully dpt tau..

salam sayang...
love icon Pictures, Images and Photos

4 comments:

  1. sian kat kwn aku ni...mcm dugaan ko ye..aku bersyukur dpt dok dkt ngan hubby wpun xdikurniakn lg baby...semua perancangan Allah ade hikmahnye...sbr ye daa..aku doakan ko selamat bersalin..

    ReplyDelete
  2. tq lin...xpe nt ada lah rezeki ko tu ye...aku just kena fikir +ve skrg ni...

    ReplyDelete
  3. wah...sedih tol kalau dh sarat camni tp hubby xde di sisi..

    saya dulu berjauhan dgn suami start kahwin smpai baby 5 bln dlm perut.. alhamdulillah dpt tukar..

    skrg dh almost 31 weeks pregnant... ni pn dh xlarat nk jalan sgt cos asyik sakit2 kt bwh tu..huhu

    tabahkan la diri ek... doa2 byk2 moga kuat...

    ReplyDelete
  4. thanks ryehanna..
    mmg sedih..tp kena kuat lah..nsib family dekat..hehe..moga lagi kuat pasni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...