Monday, December 20, 2010

entry minggu lepas....

salam...
minggu lepas hari khamis balik ganu ngan hubby..dia cuti 4 hari.dek kerana ada majlis kawin sedara hubby n kwn sepermainan aku kt kg pun kwin, so kami balik ganu.. jauh nya aku rasa perjalanan..kami bertolak kul 7 pagi dari Jasin..pastu singgah Kuantan jap satle urusan kat ofis lama n jmpa kengkawan..waa...rindunya kat deorg semua.. pastu kami mkn2 kat taman gelora..dek krn aku nak mkn rojak ayam..diorg pun makan gak ler..haha..payahnya lah org ngndung ni..smua nak makan... walau jmpa sekejap jer, tp syok leh tukar2 citer..

pastu destinasi seterusnya singgah rmh kak aku kat kerteh..solat n minum2 skjp pastu bertolak balik rmh mak mertua.. penat x usah cite lah..nasib naik kete..kalu naik bas mcm g jasin hari tu..adoi...x snggup aku..krem punggung2.. sampai rmh mak mertua dah kul 6 lebih.. esokknya hari jumaat, g Dungun, sbb majlis kawin pak sdra hubby.. aku jadi pengangkat dulang hantaran gak..haha... balik dr dungun leh ar rehat2 jap... malam baru balik rmh aku kt marang.. penat wei duk berulang2 gitu..adoii..kena jaga hati dua2 family..kan x balik rmh tu, rmh ni terasa...apapun smua tu dugaan..

hari sbtu (18/12) kenduri kwin mber aku..congrate suhaida & shuhaizal..smga berkekalan ke akhir hayat & cepat2 dapat baby..ahaks.. mcm bsa ar..g kenduri ramai jer mempersoalkan perut aku yg x memboyot mcm org lain.. ada yg kata x nmpak mcm prgnant lah...mcm2..dah nak wat mcm mana..Allah dah bagi aku perut kecik..pakai baju kurung pun boleh lagi..huhu.. xpe lah kan..anak aku ni malu2 ckit..huhu..xnak besarkan perut mama dia..hehe..tp berat naik mcm bsa jer..so, aku x yah risau asalkan baby ni sihat n membesar dgn sempurna...yg mber aku sorg lagi pgnant lebih kurang ngan aku mmg memboyot ar perut dia..tu yg org wat perbezaan kot..xpe lah Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik..mungkin xnak bagi aku susah2 sbb tau aku study kan..apapun alhamdulillah...

mmg bz sgt ar balik ni..nak kena satle byk urusan berkaitan dgn JPA.. dgn saksi, penjamin n mcm2 lagi..nasib lah hubby ada teman kan.. tp mmg penat sesangat..dah lah nak g satle kat bandar KT tu punya lah payah nak cari parking..mmg tensen sgt2..tp alhamdulillah dapat lah selesaikan semua...harap2 pas ni dipermudahkan lagi urusan.
gini rupanya hubby aku rasa bila dia balik kg jumpa aku..sian betul..dgn perjalanan yg ambik masa 7 8 jam nak sampai pastu dgn kena lalu ikut jalan yg sunyi malam2..lalu ikut ladang kelapa sawit yg sememangnya menyeramkan...baru aku rasa mcm mana dia rasa... insaf n terharu sekejap.. ni wat i bertambah syg kat u ni hubby..hahaha...ni aku dah 2 hari jadi x larat..sampai nak demam2 kes jalan jauh2 sgt..

skrg ni dah nak masuk mggu 29 kot..mggu dpn baru cek perut..skrg still kena check up berat n bp..harap2 smua ok lah..skrg ni pun aku tgk buntu samada nak extend ke x semester depan..rasa2 boleh kot kalu aku x extend...ambik sbjek ringan2 ckit..xleh lah nak ikut2 org...ikut kemampuan diri..final exam hujung bulan 4..insyaallah aku due pertengahan bulan 3. pastu dgr2 lah khabar semester 3 nanti stat bulan 9..x ke huru hara aku nanti? aku kena fikir betul2 ni..kdg sian gak kat baby nt..tp fikir..lg kesian kalu aku tggl dia lama2.. smg Allah mudahkan smua...amin...

k..gudbye....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...